Tuesday 12 August 2008

Venezuela

Najprv som si kupila letenku do Venezuely a az neskor mi vsetci zacali rozpravat aka je nebezpecna a hlavne Caracas. A moje obavy zacali. Takmer ziadna spanielcina, prvy raz v Juznej Amerike, sama Europanka.. dobry zdroj na okradnutie..
















Moje prve momenty v Juznej Amerike, cakanie na stanici












Okolie medzinarodneho letiska v Caracase, chudobne strvrte.

Kedze som bola na ceste do Kolumbie na pracovnu staz cez AIESEC (studentska organizacia, ktorej poslanim je okrem ineho sprostredkuvavat pracovne staze). A tak som cez AIESEC hladala nejakych ludkov, ktory by ma prisli pockat na letisko. Kedze AIESEC si navzajom pomaha, podarilo sa mi nakontaktovat na ludi v Caracase i Maracaibe. A tak vsetko prebiehalo relativne hladko. Chvilu som sa s nimi zdrzala v Caracase, pekne sa o mna postarali potom v Maracaibe, kde ma na zaver nalozili do taxika s kopec Venezuelcanmi a povedali taxikarovi nech da na mna pozor a pomoze mi s vymenou penazi, colnou kontrolou a nech ma nalozi na autobus v Maicae (Colombia). A vsetko tak aj dopadlo. Par pasovych kontrol vo Venezuele, kontrola batoziny, boj o peciatku, ktoru mi tak zdoraznovali, aby som si ju nezabudla vypytat.

Tato cast Venezuely ma az tak neocarila, ale ja viem, ze to krasne som este nevidela. Urcite sa tam este vratim.















Zeby miestna MHD?

S tou bezpecnostou vo Venezuele to fakt nie je najlepsie v tomto obdobi. Chavez nastolil komunizmus a vraj je tam viac chudoby ako predtym, viac kriminality. Neodporucaju ti jazdit samej v MHD v Caracase. Domy, kde som byvala ohradene vysokymi murmi s ostnatymi drotmi a straznik s velkou zbranou pri vstupnej brane. Ale ludia, ktorych som stretla boli uzansni, veseli, velmi napomocni a dobrosrdecni.












Zabava s kamarami v Maracaibe. Chceli si urobit z mojich dredov parochnu.




















Ako to vlastne funguje ten telefon?

Volky nevolky hned v prve dni som sa zamotala nie uplne priamo do latino vztahu. Chalan z AIESECu, ktory bol zodpovedny za medzinarodnych stazistov mi ponukol moznost prenocovat v jeho dome. O 1 v noci som musela jeho domacnost opustit, pretoze jeho ziarliva priatelka mu volala a vyhrazala sa, ze ak tam ostanem, ze sa s nim rozide. A to ma predtym par hodin stretla a spoznala. Chcel mi len pomoct a takto dopadol. Vraj to je celkom bezne, ze latino girls su velmi ziarlive, ale povedzme si pravdu, castokrat maju na to svoj dovod, kedze je aj relativne zname, ze latino boys maju casto viac dievcat. A su velmi slovne zrucny, takze vedia lahko ocarit dievcata. A co je este zname, ze radi vyuzivaju gringas (zahranicne devy), z ktorych neskor tahaju len peniaze a nikdy ich nevratia (poznam velmi vela pripadov v mojom okoli a i ja som si mohla na svojej kozi z casti vyskusat). Zase na druhej strane je tu vela gringos (starsich Europanov ci Americanov, ktory maju krasne mlade latino milenky, kolumbijcanky).

V Cartagene ma uz pekne cakali ludkovia z AIESEC Cartagena (moji novi zamestnavatelia) na terminale. Doteraz ziadny trainee neprisiel na staz autobusom z Venezuely. Nechapali co vymyslam a nechceli mi to najskor povolit, ale ja tvrdohlavo, ze pred stazou chcem trosku daco malo pocestovat.. Taktiez sa cudovali z mojej fotky s dreadmi, nevedeli koho maju ocakavat.. neskor som sa len dopocula, ze este pred mojim prichodom si zo mna robili srandicky.

Ked sme mali pripravny Outgoing seminar s AIESEC na Slovensku.. trosku som sa usmievala a v duchu si hovorila...vsak som uz daco pocestovala.. nebudem mat taky kulturny sok.. ale ani som si to neuvedomila a sok tu bol.. A hlavne az neskor v Cartagene.. Je velky rozdiel cestovat ako turista a zit tam kazdodenny zivot, praca, byvanie, domaci..
















Ulice preplnene starymi americkymi autami












Typicka Venezuela, kazdy ma auto, lebo celu nadrz naplnis za 2 $, ale su casto v hroznom stave a premavka nekonecna. Z letiska na autobusovy terminal sme sli namiesto 30 minut 2 hodiny.












Traffic v Caracase a poulicny predajcovia prazdiaci pomedzi auta.












Pestrofarebne domy v Caracase

Doteraz som sa celkom nestotoznila s ich kulturou a nechcela by som tu zit cely zivot. Ale skusenost je to uzasna.

Pisem to s dost velkym casovym rozdielom, preto par neskorsich postrehov z Kolumbie.

Tak takto volajako zacal moj polrocny pobyt v Cartagene v Kolumbii.

No comments: