Saturday 7 February 2009

Venezuela (Konecne na cestach)

Hura na hory!
Po tej mojej 'dlhej' 7-mesacnej praci som sa uz nevedela dockat konca a hura cestovat trosku a opat na hory, zakusit slobody. Musela som urychlene opustit Columbiu, lebo uz dva dni som tam bola ilegalne, viza na staz mi skoncili.
A tak najblizsie kam sa da ist, spat do Venezuely.
Zasli sme do Meridi, mestecka vo venezuelandskych andach, odkial sme sa vybrali na niekolkodnovy vylet. Nadhera ako sa ekosystem menil z nadmorskej vysky 2400 m n.m. do vysky cez vyse 4000 m n.m. Prvy den sa tak rozprsalo, ze sme museli kampovat priamo na chodniku a stavat stan v riadnom lejaku.















Rano sme sa zobudili a v stane na jednej strane, ked ze sme boli z kopca voda, ale aspon ze neprsalo.
Okem Meridy sme vo Venezuele navstivili aj par znamych v Maracaibe, myslela som si, ze co v takom naftarskom meste mozte vidiet a stravili sme tam prijemny kulturny zazitok, zistili sme odkial pochadza nazov tohto statu, zo slova Venezia - Benatky. Venezuela znamena 'male Benatky' a prave v Maracaibe je stara stvrt s domami na koloch na spominanom jazere. Len tak sme sa tam motkali a vychutnavali pestrofarebne domy, ked nas zrazu pozvali do jedneho z ni ch, kde hrali tradicnu muziku. Po par pesnickach ma uz aj ucili tancovat.


















Maracaibo lezi pri najvacsom jazere v Juznej Amerike. Avsak je dost kontaminovane kvoli tazbe. Nechapem, ze sa tam deti kupali.
V tom obdobi prave vrcholilo referendum o zmeneni konstitucie, ci prezident moze byt voleny dozivotne. A Chavez vyhral, zeby druha Cuba? Vraj ludia volili Si (ANO) aj ked nie celkom s tym suhlasili, ze by ich k tomu hnal strach? Nikdy nevies, Big Brother ta mozno sleduje.
Takmer vsetky ulice boli popisane cervenymi SI a modrymi NO (my sme fandili modrej, tento raz nam to nevyslo. Mozno inokedy? Neviem ci vsak bude nejake nabuduce??




















No comments: